داشتن یک ایده

افراد زیادی در کسب و کارهای آنلاین هستند که در تولید محتوا نقش دارند، اما تعداد کمی هستند که از ایده ها و مهارت های خود برای این کار استفاده می کنند. برای ارائه ایده ای برای نوشتن محتوا، می توانید روزها و هفته ها در مورد آن فکر کنید و گزینه های مختلف را بررسی کنید تا زمانی که جرقه در ذهن شما روشن شود. با این حال، اگر این ایده به درستی مورد توجه قرار گیرد، می تواند شما را به جایی برساند که در بین رقبای خود جایگاه بالاتر و بالاتری کسب کنید. دیجی کالا و فرادرس نمونه هایی از کسب و کارهای اینترنتی هستند که با ایده ای جدید و خوب کار خود را آغاز کرده و ادامه دادند.

یک تم مناسب و محبوب انتخاب کنید

هنگام ایجاد و نوشتن محتوا، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک موضوع جدید و مخاطبی را انتخاب کنید که قبلاً از آن استفاده نکرده است. کافی است اخبار و اطلاعات روزانه را مرور کنید و موضوعات و موضوعاتی را که در حوزه کاری ذهن مخاطبان را درگیر کرده است بررسی کنید. اگر بتوانید موضوع مناسبی را برای نوشتن محتوای خود بیابید، موضوع توجه مخاطب را به خود جلب می کند و تعداد بازدید از صفحه وب شما را افزایش می دهد که در سئو بسیار مهم است.

سرفصل های جذاب برای نوشتن محتوا

محتوا باید دارای سرفصل های زیادی باشد تا بتوان آن را به بخش های مختلف تقسیم کرد. این تیترها باید تا حد امکان تازه، کوتاه و جذاب باشد تا خواننده را تشویق به خواندن متن زیر تیتر کند. ذکر عناوین کلی و تکراری ممکن است برای مخاطب آزاردهنده باشد و آنها تصور کنند که قبلاً محتوای مرتبط با آن عنوان را خوانده اند. بنابراین باید این صفحه را ترک کرده و سایت را ترک کنید.

نکات گرامری و قوانین نوشتن

یکی از مهم ترین عواملی که در ایجاد و نگارش محتوا باید به آن توجه کرد، رعایت قوانین نوشتاری و قواعد گرامری متن است. شاید بسیاری از ما این قوانین را از درس دستور زبان فارسی که در مدرسه خواندیم به یاد داشته باشیم. برخی از آنها را می توان به شرح زیر در نظر گرفت:

الف) استفاده صحیح از فعل

هنگام نوشتن مطالب باید توجه داشت که جای فعل همیشه در انتهای جمله است که باید با موضوع آن مطابقت داشته باشد. سعی کنید از یک فعل بیشتر از یک یا دو بار در یک پاراگراف استفاده نکنید. بهتر است به جای تکرار آن فعل از معادل و همان معنای آن استفاده کنید.

ب) اصول نقطه گذاری را در متن رعایت کنید

توجه به علائم نگارشی در محتوا نویسی بسیار مهم است. مهمترین کاراکترهای استفاده شده در جملات متنی عبارتند از: نقطه، ویرگول، نقطه ویرگول، دو نقطه، علامت سوال، علامت تعجب و گیومه.

در پایان جمله خبری نقطه گذاشته می شود. بین آن نقطه و آخرین فعل جمله نباید فاصله باشد.

یک کاما باید به کلمه قبل از آن متصل شود و با یک حرف از کلمه بعد از آن جدا شود. مهمترین کاربرد آن ایجاد مکث در جمله، جداسازی اعداد و ارقام و زمانی که می خواهیم عناصر یا گروه های مختلف را ذکر کنیم، همین کار را در متن انجام دهیم.

دونقطه و نقطه ویرگول مانند کاما به کلمه قبل اضافه شده و با حرف از کلمه زیر جدا می شود.

هنگام نوشتن محتوایی که در انتهای جمله آمده و کلمه قبل از آن از علامت سوال در جملات پرسشی استفاده می شود. ذکر جملات سوالی در متن باعث می شود مخاطب بیشتر با محتوا ارتباط برقرار کند.

از علامت نقل قول برای احاطه عبارات یا اسم های مهم استفاده می شود. متوجه می شویم که عبارت داخل گیومه ها فاصله ای از آن ندارد، اما کلماتی که قبل و بعد از گیومه قرار می گیرند با یک حرف از هم جدا می شوند.

توجه کن به:

برای افعال چند جزئی، کلمات با علامت دارا»، صفت با پسوند بیشتر» و بیشترین» و چند کلمه مرکب باید نیم فاصله رعایت شود.

متن با کیفیت بالا

در فرآیند انجام تجارت آنلاین، نباید کیفیت را فدای کمیت کنید. برخی بر این باورند که هر چه محتوا طولانی تر باشد، جذب بیننده و ترافیک سایت اهمیت بیشتری دارد. وقتی این باور اشتباه است! ارائه سطح بالایی از محتوای ساده و قابل درک که با استانداردهای تولید محتوا همسو باشد، باعث جذب مخاطبان درگیر و بهبود درک اطلاعات می شود. این منجر به تبدیل، بازدید منظم از کسب و کار شما و بهبود قابل توجهی وب سایت شما می شود.

متن را به قسمت های مختلف تقسیم کنید

لازم به ذکر است که محتوای ارسالی نباید با یک عنوان و به دنبال آن پاراگراف های زیادی شروع شود. شما باید ساختار محتوای خود را به بخش های مختلف تقسیم کنید و برای هر بخش یک عنوان مناسب ارائه دهید. سپس باید تعدادی پاراگراف برای هر بخش در نظر بگیرید که با یکدیگر وحدت و یکپارچگی دارند. یکی از مزایای این اثر، امکان تهیه فهرستی از مطالب ارائه شده و قرار دادن آن در ابتدای مطلب است تا خواننده بتواند دیدگاهی از محتوایی که می خواهد بخواند را دریافت کند. مزیت دیگر تاثیر آن بر سئو و بهینه سازی محتوا برای جستجوی گوگل است.

تعداد کلمات هر بخش را در نظر بگیرید

هر بخش از مقاله شما شامل چندین پاراگراف متوالی است که در زیر عنوان قرار می گیرند. لازم به ذکر است که تعداد کل کلمات یک بخش باید 300 تا 400 باشد. این برای جلوگیری از طولانی شدن اتاق بسیار مهم است. علاوه بر این، مخاطب از خواندن مقاله خسته نخواهد شد.

استفاده از محتوای چند رسانه ای

اگر فقط از مقالات برای تولید محتوا و نوشتار استفاده کنید و یک پاراگراف به پاراگراف دیگر مقاله خود اضافه کنید، محتوایی باحال و بی روح خواهید داشت که آن را تنها می کند و خواننده به زودی از خواندن آن خسته می شود. سعی کنید در مقاله خود از تصاویر جذاب و باکیفیت و مرتبط با موضوع مقاله استفاده کنید.

هنگام نوشتن مطالب به چه سوالاتی باید توجه کرد؟

استفاده ,محتوا ,نوشتن ,توجه ,کلمه ,پاراگراف ,استفاده کنید ,تولید محتوا ,مختلف تقسیم ,برای نوشتن ,هنگام نوشتن
مشخصات
آخرین جستجو ها